Çocuk Barbie, Yetişkin Barbie’ye Karşı

  IMG_0542Bu resimdeki Barbie ya da Cindy (adını siz korun artık) aynı bebek!

Öncesi ve sonrası diye çektiğim bir fotoğraf!

Çocuk olarak hangimiz bu bebeklerle oynamadık? Onlara elbiseler yaptık, saçlarını ördük ya da topuz yaptık makyajına uysun diye!

IMG_0530

Peki hangimiz onun güzelliğinden etkilenmedik? Sapsarı saçlar, incecik bel, masmavi ya da yemyeşil gözler! İncecik bacaklar, uzun boy, bir o biçim makyaj!

Küçüklükten beri oynadığımız Barbieler bize, sahip olamadıklarımızı daha da özendirmeye çalışmadı mı?

Evet bir çoğu gibi benim de o incecik bele sahip olmaktı! Şimdi fazla kilom olsa da bu halimden çok memnunum!

2 kız annesi olarak kızlarımın da aynı komplekslerle yatişmesini istemedim, istemiyorum! Her ne kadar bu Barbie sevdasını ertelemeye çalışsam da arkadaşlarımız, ailemiz hediye olarak kızlarımıza -özellikle Odelia’ya- Barbie almaya başladılar!

Odelia yavaş yavaş, “mavi göz ne kadar güzel! Benim gözlerim neden kahverengi? Sarı saç çok güzel!” diye konuşmaya başlayınca tehlike çanlarının çalmaya başlamış olduğunu farkettim!

Sakın yanlış anlamayın, sarı saça, makyaja, renkli gözlere karşı falan değilim!

Tek problemim ve isteğim, kızlarımın ve oğlumun özgüvenle, kendilerinin berrak güzelliğinin farkında olarak büyümeleri! Saç renklerinin ya da göz renklerinin ne kadar güzel olduğunu anlamaları ve tamamen komplekssiz bir şekilde büyümelerini istiyorum ve bu yönde elimden geleni yapmaya çalışıyorum!

Geçenlerde bir video seyrettim! Kadının birisi hobi olarak Britzs bebeklerini alıp tamamen değiştiriyordu!

Çok hoşuma gitti! “İşe yarar mı, Odelia ve Abbey hala bebeklerle oynar mı?” diye düşünürken, tek bir bebekle deneyeyim dedim.

Önce asetonla bebeğin makyajını bir güzel temizledim. Ondan sonra akrilik boyayla tekrardan istediğim gibi değiştirdim bebeğin yüzünü.

IMG_0536

Odelia’yla bebeğin yeni haline karar verirken o kadar çok eğlendik ki! Hem çok güzel bir aktivite bu, hem de çocuklar eğlenceli bir proje!IMG_0534

Bunu yaparken Odelia, bana Prenses Elora’yı yapıp yapmadığımı sordu! Ona “Prenses Odelia’yı yapıyorum” dedim.

“Anne gözlerini benim gözlerim gibi kahverengi yapar mısın?” diye sordu!

Şimdi bana “tüm bebeklerimi yetişkin bir kadın yerine çocuk gibi yapabilir misin?” diye soruyor!

Sıradaki projem tüm barbieleri birer çocuğa çevirmek!

Çocuklarımın tepkisini merak edenler için söylüyorum, BAYILDILAR!

O yüzden isterseniz, bir denemekte fayda var!

Çocuk Barbie, Yetişkin Barbie’ye Karşı” üzerine 2 yorum

Bir Cevap Yazın

